Slovenci i Hrvati zastićuju istarskog boškarina

6. svibnja 2020. :

NA NACIONALNOJ RAZINI

Banner

Meso istarskog goveda dobilo je oznaku zaštite izvornosti na nacionalnoj razini. Riječ je o prijelaznoj fazi do zaštite na razini Europske unije. Taj krajnji cilj istarski i kvarnerski uzgajivači goveda namjeravaju ostvariti zajedno sa svojim kolegama iz slovenskog dijela Istre.

 


Kada se prije nekoliko desetljeća počeo poticati uzgoj istarskog goveda, broj rasplodnih grla  višestruko se povećao. Meso istarskog goveda postalo je sve traženije pa su se počele organizirati i edukacijsko-kulinarske radionice. Danas je iskoristovitost trupa goveda maksimalna.

- Svaki restoran, konoba, agroturizam ima neki svoj rez na kojem je napravio neke svoje jelovnike, što je u biti i lijepo jer se na taj način proširila i ponuda različitih jela od različitih pozicije trupa, rekao je Edmondo Šuran, Agencija za ruralni razvoj Istarske županije.

Meso istarskog goveda jedno je od top domaćih proizvoda no njegova proizvodnja nije jeftina, osobito otkako su poticaji po rasplodnome grlu smanjeni s nekadašnjih tisuću i petsto na 400 eura. Upravo pristigla nacionalna oznaka zaštite izvornosti raduje uzgajivače, ali donosi i nove obveze.

- Te zaštite nose i druge stvari sa sobom, nose i kontrolna tijela, pridržavanje svih parametara, uzgoja, hranidbe, ne znam... sad idemo dalje, a šta nas čeka vidjet ćemo kasnije, objašnjava Aldo Štifanić, predsjednik Saveza uzgajivača istarskog goveda.

U stjecanje oznake zaštite izvornosti na europskoj razini ide sa susjedima Slovencima.

- Korak su iza nas, moram priznat, ali je za očekivati da će i oni za nekoliko mjeseci dobiti prelaznu nacionalnu oznaku i onda bi zajedno išli prema Europskoj komisiji, kaže Igor Merlić, predsjednik Agencije za ruralni razvoj Istarske županije.

Do kraja godine očekuje se dobivanje europske oznake zaštite izvornosti. Tada će se svi uzgajivači, kojih je kod nas oko 130, morati pridržavati niza istih kriterija u načinima klanja, pakiranja, čuvanja ili hlađenja mesa. No, marketinška oznaka svakako će značiti i bolji plasman na eurospkom tržištu.

hrt/made-in-croatia.com.hr
foto: hrt

 

Podijelite članak

Natrag